maandag 8 december 2008

Gratis bellen en sms'en

Het kan vanaf januari, voor alle 16- tot 24-jarigen in België. 

Voorwaarde is wel dat zij op regelmatige tijdstippen reclameboodschappen willen ontvangen. Maar die zullen zoveel mogelijk gepersonaliseerd worden.

Abonnees van Blyk (want zo heet de nieuwe provider, een van oorsprong Fins bedrijf dat ook al actief is in Nederland en Groot-Britannië) zullen vooreerst een vrij uitgebreide vragenlijst moeten invullen die polst naar hobby's en interesses. 
Een meer dan handige tool voor marketeers, die maar al te graag de kosten van de jonge bellers en sms'ers voor hun rekening nemen in ruil voor een nieuwe en effectieve manier om deze moeilijk te bereiken doelgroep te bestoken met interessante advertenties.



De reclameboodschappen zijn zeer uiteenlopend en "mee met hun tijd", beloven de mensen van Blyk. Zo zullen abonnees de eerste single van een nieuw album  kunnen beluisteren, bijvoorbeeld. Of ze krijgen het eerste hoofdstuk van een nieuwe jeugdroman voorgelezen. Of ze ontvangen via sms een kortingcode voor een nieuwe haargel, inclusief stylingtips. Niets is te gek tegenwoordig...

Klein detail echter nog: eenmaal het gratis belkrediet (zo'n 30 à 40 minuten) en de gratis sms'jes (een 270, oftewel 9 per dag) op zijn, betalen de jongeren wél de volle pot. En Blyk wil voorlopig nog niet kwijt hoeveel het dan gaat kosten. We zijn benieuwd...

Meer info: www.blyk.co.uk

Geen opmerkingen: